Csoportfejlesztés a Kerék utcai gimnázium 11.a osztályában, iskolai szociális segítővel
Hálás szívvel gondolok azokra a pedagógusokra, akik fontosnak tartják, hogy a tinédzserek a lehető legjobban érezzék magukat az osztályukban. Elengedhetetlen, hogy bennük is tudatosuljon, hogy az a közösség, amiben élik mindennapjaikat, lehet még ennél is jobb. Tudjanak bizalommal nekivágni a holnapnak, ami magában hordozza annak lehetőségét, hogy az még eredményesebb lesz, mint a mai nap.
A csapatépítő tréningek nagy népszerűségnek örvendenek a felnőttek körében is. Ezeken a tréningeken a játék és a dolgok működésének tudatosítása karöltve jár. Ugyanezen az elven épült fel a középiskolások számára biztosított csoportfejlesztési óra is.
A bemelegítő játék eredményeként a diákok hangulati szintje emelkedett, a gyerekek oldottá váltak. Érdekes volt megtapasztalni, hogy ez a csoport mennyivel figyelmesebben reagál egymás jelzéseire, mint az általános iskolás korosztály.
Ebbe a fesztelen hangulatba már könnyű volt belehozni a jó együttműködéshez szükséges panelek meghatározását, úgy mint figyelem, kommunikáció, megértés, vagy közös cél. Korukból adódóan, ők konkrétabban meg tudták fogalmazni közös céljaikat; a 4,9-es osztályátlagot, az osztálykirándulás helyszínének módosítását, vagy a Kerék Kupa megnyerését.
Szurkolok nekik, hogy sikerüljön! Az együttműködésük zálogát már megkapták! A rajzos levezető játékban rögtön ki is próbálhatták eme szoros együttműködés jelentőségét.
H. Herman Annamária, óvodai és iskolai szociális segítő – Óbudai Családi Tanácsadó és Gyermekvédelmi Központ